Ginčai ir atsakomybė
Darbo ginčai
Darbo santykių neišvengiamas elementas yra darbo ginčai, kurie nesprendžiami ar netinkamai sprendžiami gali išsiplėtoti, sumažinti darbo efektyvumą, pabloginti bendrą atmosferą darbovietėje, sukelti neigiamą įtampą ir emocijas bendrovės viduje.
Atstovaujame darbdavius sprendžiant ginčus dėl darbuotojų padarytos žalos, patirtų nuostolių dėl darbuotojų netinkamo pareigų nevykdymo ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų (Europa, NVS šalys).
Atstovaujame darbuotojus dėl neteisėto atleidimo, neišmokėto darbo užmokesčio ir kitų su darbo užmokesčio susijusių sumų, dėl darbo sąlygų keitimo, dėl darbdavio skirtų baudų.
Siekiant išvengti ginčų, konsultuojame darbdavius darbo ginčų prevencijos klausimais, rengiame darbo ginčų riziką suvaldančius dokumentus.
Ginčai su vartotojais
Pagrindinė pardavėjo pareiga pagal pirkimo–pardavimo sutartį yra perduoti pirkėjui sutartį atitinkančią prekę, o jei sutartyje nėra nurodymų – įprastus reikalavimus. Vartojimo pirkimo–pardavimo sutarčių atveju, be bendrųjų prekės atitikties nuostatų, nurodytų Lietuvos Respublikos civiliniame kodekso straipsniuose įtvirtintos specialiosios teisės normos dėl didesnės pirkėjo – vartotojo teisių apsaugos, nustatant papildomus reikalavimus, kuriuos turi atitikti sutarties dalykas, pažeistų pirkėjo teisių gynybos būdus, kai jam parduotas netinkamos kokybės daiktas, daikto trūkumų prezumpciją ir kt.
Pagal bendrąją LR CK nustatytą taisyklę pardavėjas yra atsakingas už bet kokį neatitikimą, esantį prekių pateikimo metu. Atitikties sutarčiai prezumpcija gali būti nuginčijama pirkėjui pateikus neatitikimo egzistavimo įrodymų. Nuo šio principo nukrypti leidžianti taisyklė – daikto (prekės) kokybės trūkumai, paaiškėję per šešis mėnesius nuo jų perdavimo, jeigu neįrodoma kitaip, laikomi buvusiais perdavimo vartotojui metu, išskyrus atvejus, kai tai yra nesuderinama su prekės, paslaugos ar jos trūkumo pobūdžiu. Kilus ginčui dėl parduotų daiktų kokybės, parduotų daiktų trūkumų faktą, t. y. kad daiktai neatitinka sutartyje nustatytų kokybės, kiekio ir kitų kriterijų, o jei sutartyje nurodymų nėra, – įprastų reikalavimų, turi įrodyti pirkėjas.
Rengiame dokumentus Vartojimo ginčų komisijai, kurios sprendimai yra privalomi šalims ir vykdytini pagal civilinio proceso taisykles. Jei vartotojas ar verslininkas nesutinka su vartojimo ginčų komisijos sprendimu, jie gali kreiptis į teismą.
Atstovaujame tiek pardavėjus tiek vartotojus dėl vartotojų, pardavėjų ar paslaugų teikėjų sudarytų sutarčių vykdymo bendrosios kompetencijos teismuose bei taikant alternatyvius ginčų sprendimo būdus, kai ginčą tarp dviejų šalių sprendžia neutrali šalis.
Ginčai su Lietuvos institucijomis
Verslininkai iškilus ginčams su valstybės institucijomis, paprastai nežino, jog tokio pobūdžio ginčai yra ne tik nagrinėjami atskiros kategorijos teismuose, bet ir pats administracinių bylų nagrinėjimo procesas turi tam tikrų savitumų. Tai reiškia praleistas galimybes skųsti valstybės institucijų sprendimus, pralaimėtas bylas dėl netinkamai pasirinkto apskundimo objekto, neišsaugotų įrodymų, pozicijos nenuoseklumo bei galimus rimtus padarinius tolesnei veiklai, pavyzdžiui, gautos Europos Sąjungos paramos praradimą.
Turime praktikos sprendžiant ginčus, sudarant taikius susitarimus su:
- Valstybine mokesčių inspekcija;
- Nacionaline mokėjimų agentūra;
- Savivaldybėmis;
- Viešųjų pirkimų perkančiosiomis organizacijomis;
- Valstybine teritoriju planavimo ir statybos inspekcija
- Kitomis viešojo administravimo institucijomis.
Ginčai su užsienio institucijomis
Lietuvos verslas, dirbantis su užsakovais užsienio šalyse privalo laikytis tos šalies nacionalinių teisės aktų, šalyje taikomų direktyvų, kolektyvinių sutarčių nuostatų, administracinių bei kitų teisės aktų nuostatų. Verslininkams, gavus dokumentus iš užsienio institucijų dėl įvairių pažeidimų, kuriuos dažniausiai padaro darbuotojai, yra sudėtinga suprasti paties pažeidimo pagrindą, jo pagrįstumą, apskundimo galimybę, terminus ir procesą. Todėl dažnai praleidžiama galimybė gautą sprendimą apskųsti, pateikiami nenuoseklūs, pozicijos nepagrindžiantys dokumentai bei argumentai.
Turime praktikos rengiant ir teikiant skundus užsienio valstybinėms institucijoms dėl:
- gautų baudų (už nelegalių imigrantų pervežimą, neteisėtą prekių gabenimą, darbo ir poilsio laiko, kabotažo operacijų, darbo užmokesčio pažeidimus, gabaritų viršijimą ir kt.)
- sumokėtų mokesčių permokos užsienio šalyje susigrąžinimas;
- dvigubo apmokestinimo taikymo ryšium su kitoje šalyje uždirbtomis pajamomis ir prievole įsisteigti buveinę.
Atstovavome Klientą byloje dėl neteisėtų prekių (didelio kiekio cigarečių kontrabandos) Jungtinėje Karalystėje gabenimo, kurioje buvo taikoma bauda tiek Klientui (įmonei) tiek jos vairuotojui bauda, taip pat automobilio (vilkiko) konfiskavimas. Byla buvo išspręsta Kliento naudai netaikant baudos ir grąžinant vilkiką.
Mūsų praktikoje visos bylos, kurių daugiau nei kelios dešimtys, buvo išspręstos kliento naudai, kitos valstybės institucijai priėmus sprendimus : netaikyti baudos, sumažinti baudą, išdalinti paskirtą baudos sumą Klientui patogiais mokėjimo terminais.
Nesąžininga konkurencija
Verslo praktikoje nereti atvejai, kai darbuotojai, turintys specialių žinių t.y žinantys įmonės veiklos ypatybes, turintys ryšį su klientais, pereina dirbti į kitą įmonę arba pradeda vykdyti savarankišką veiklą ir pasinaudoja turima informacija siekiant nesąžiningai konkuruoti ar suteikiant galimybę tą daryti kitai įmonei.
Atstovaujame įmonių interesus dėl nesąžiningų veiksmų siekiant konkuruojančiai įmonei ar darbuotojui naudoti, perduoti, skelbti informaciją apie įmonės klientus, partnerius, konkurentus, verslo partnerių kontaktus, duomenų bazes, komercinius ryšius, sudaromų/ sudarytų sandorių sąlygas, finansinę informaciją, bendrovės pajamas, išlaidas, atsiskaitymų tvarką bei žalos atlyginimo.
Atstovaujame klientų interesus, teikiant pretenzijas dėl neteisėtų nesąžiningos konkurencijos veiksmų atlikimo ir nutraukimo ar ginantis nuo tokių pretenzijų.
Teikiame konsultacijas dėl konkrečių priemonių taikymo, siekiant tinkamai saugoti įmonės komercines paslaptis. Rengiame konfidencialios informacijos ir komercinių paslapčių apsaugos, nekonkuravimo sutartis, vedame derybas dėl nurodytų sutarčių sąlygų.